tisdag 16 oktober 2012

Bildkritik på Huskvarna Fotoklubb



Att diskutera bilder är väldigt lärorikt! Att få kritik på sina egna bilder och att få ge kritik är ett bra sätt att utvecklas som fotograf. Denna bild var föremål för en del kritik. En sak som enligt kritikerna drar ner betyget på bilden är det ljusa partiet i skogen uppe till höger. Det var något jag hade räknat med att få kritik för. Att den lite ensamma stenen mitt i fallet är för centrerad hade jag däremot inte tänkt på. Det ligger nog lite i det också men mig stör det inte speciellt mycket.

7 kommentarer:

  1. När det gäller stenen i mitten håller jag med dig. Den stör inte mig alls. Jättefin bild.

    SvaraRadera
  2. Varför sitta och leta fel när helheten och naturen är så vacker?!!
    Forsen är sååå fin men rörelseoskärpan i vattnet. Ljuset som faller in där uppe till höger ger mig hopp.
    Stenarna med skärpa i vattnet ligger där naturen lagt dem och alla kvistar som är strödda är livets gång. Vi hamnar där vi hamnar när det är dags att ta farväl.
    Nej jag gillar inte bildkritik! (Men det visste du ju redan :-))
    För mig är detta en mycket vacker bild som återger naturen som den är. Sen om du kunde vrida kameran åt ena eller andra hållet tycker jag är oviktigt!
    Synd att jag inte kunde vara med och lyssna!!

    Glada hälsningar
    Lola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant Lola. Perfektion i sig tenderar till att bli tråkig och onaturlig. Det rimmar ju dåligt med en naturbild som den här :)

      Radera
  3. jätte fin bild tycker jag :)

    SvaraRadera